MAMASAUFEE PENGEDAR SAH SHAKLEE SEJAK 2012 - KEKAL AKTIF

Home » » OMEGA GUARD SHAKLEE : MINYAK IKAN TERBAIK DI DUNIA

OMEGA GUARD SHAKLEE : MINYAK IKAN TERBAIK DI DUNIA

Written By Hana Azleen on Wednesday, 29 May 2013 | 09:04

Selamat pagi semua,
Mendung je pagi nih + renyai2 ujan.. Sejuk jer so mata pon layu je.hehehe. Malam td SaufeeRizqy tido lmbt dalam kul 2am cmtuh. Alahai anak. padahal kul 830pm die da tdo da pastu kul 9pm die terjaga sebab nk membuang.hehehee (b4 tdo suap mkn nestum+mealshake)

pssttt : SaufeeRizqy dah pandai sebut POT.POT.POT.... aunty die kate means SaufeeRizqy da pandai sebut /bunyikn huruf O tuh... tp SaufeeRizqy, mama ase POT.POT.POT tu bunyi kentut.hahahaha

TERBAIK? TERBAEK.....
cube korang bc dgn pelbagai nada word terbaek tuh.. mcm-mcm nada... sapa yg xnk yg terbaik? kn? mesti semua org nk yg terbaik dalam life kita, dalam kerjaya kita, dalam perhubungan kita sesama insan & juga dgn Sang Pencipta. 

Ok nk cerita psl makanan terbaik untuk perkembangan otak anak.

Ibu bapa sebaiknya memilih beberapa jenis makanan bergizi yang dapat membantu meningkatkan pertumbuhan otak kanak-kanak. Beberapa jenis makanan yang diketahui dapat mendukung perkembangan otak di usia pertumbuhan selain juga dapat memperbaiki fungsi, daya ingatan serta daya tumpuan (fokus). Teringat saya masa borak-borak dgn salah seorang Timbalan Eksekutif ditempat kerja saya, anak dia menjawab balik bila Timbalan ni marah anak die yg xscore dalam final exam. Anak Timbalan saya tu jawab "ayah boleh la dulu atok bagi makanan halal & terbaik, zaman skarang ni macam-macam. Punca rezeki kemungkinan diragui, masyaallah". Sampai macam tu sekali di jawab oleh sang anak. 

9 Jenis makanan yang digalakkan untuk pengambilannya bagi pertumbuhan otak si anak ialah:
- Ikan
- Telur
- Kekacang
- Sayuran hijau
- Oat
- Buah beri
- Kacang hijau
- Susu/Yogurt
- Daging tanpa lemak

Setiap ibu bapa harus memastikan si anak mendapat cukup nutrisi dalam pemakanan meraka untuk merangsang dan membantu perkembangan otak dari awal kelahiran.


Saya pilih OMEGA GUARD SHAKLEE untuk makanan tambahan anak saya. Dah try Scott Emulsion tp xsesuai. SaufeeRizqy kembung perut jadinya. Alhamdulillah dia pun suka boleh gigit jer Omega Guard ni. Kadang-kadang saya gaulkan juga dalam nasi yg dia makan. Perkembangan positif selalu saya terima dari komen-komen pengasuh Taska nya dalam report kad SaufeeRizqy. Syukur.

MANFAAT UTAMA

1. ASID LEMAK
omega-3 merupakan asid lemak yang penying yang tak dapat dihasilkan oleh badan kita. Omega-3 dari asas tumbuhan tidak boleh ditkarkan kepada EPA dan DHA secara berkesan oleh badan. Omega-3 membantu rembesan prostaglandin dengan lebih berkesan untuk menghalang prostetomegaly dan membuang air kecil yang timbul daripada muncul andropos. Ia juga mengimbangi perubahan dalam kepekatan hormon wanita yang menyebabkan PMS, bagi kulit licin dan kemerah-merahan.

2. MENCEGAH PENYAKIT SALURAN DARAH DAN STROK
DHA dan EPA boleh menentang thrombosis, tekanan darah tinggi yang lebih rendah dan kepekatan darah, melicinkan saluran darah dan peredaran darah yang lancar. Oleh sebab itu, ia efektif untuk mengekalkan tekanan darah normal dan ketegangan dileher dan sakit kepala. Ia juga merendahkan kolestrol, menghindarkan pembekuan darah dalam badan, membantu mengekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL, mengawal masalah obesiti, mencegah arteriosclerosis, myocardial infarction, membantu mengurangkan sakit jantung.

3. MEMBANTU TUMBESARAN & PERKEMBANGAN OTAK JANIN DAN MEMBANTU
PERKEMBANGAN MEMORI

DHA adalah nutrien utama untuk otak, sistem saraf dan retina. ia penting terutamanya pada 3 bulan terakhir perkembangan otak janin semasa di dalam kandungan. Susu ibu mengandungi kandungan DHA yang tinggi. DHA meningkatkan keupayaan ingatan dan pembelajaran, mencegah penyakit Alzheimer, memelihara penglihatan dan pendengaran dan mencegah migraine. Satu hidangan Omega Guard dapat membekalkan 905mg asid-asid lemak omega-3 EPA dan DHA.

4. MENINGKATKAN SISTEM IMUN DAN MENYIHATKAN PARU-PARU
Mengawal sistem imun seperti membaiki alahan kulit, psoriasis, demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE (lupus erythematosus) dan penyakit buah pinggang.

5. MENENTANG KANSER
Kajian telah menunjukkan bahawa Omega-3 boleh mencegah kanser paru-paru, payudara,
prostat dan kolon. Ia juga boleh meningkatkan enterogastritis, merangsang kesihatan hati selepas pembedahan dan membantu pankreas pesakit kanser untuk berfungsi dengan lebih efektif.

6. MEMELIHARA FUNGSI-FUNGSI SENDI (ARTHRITIS)
Paras asid lemak Omega-3 larut dalam tisu rawan. Oleh sebab itu boleh mencegah kemusnahan enzim yang mebentuk tisu rawan. Ia mencegah arthritis, memelihara fungsi-fungsi sendi dan gout dengan efektif.

7. MENCEGAH INSOMNIA DAN MEMBANTU MENGURANGKAN TEKANAN
Kajian telah membuktikan bahawa EPA dan DHA mempunyai keupayaan untuk menstabilkan
emosi dan membantu perkembangan kesihatan mental, termasuk kemurungan, tekanan,
kebimbangan (anxiety), neurasthenia, insomnia, autism, kanak-kanak hiperaktif dan penyakit schizopherenia.


Xrugi amalkan makan Omega Guard ni. 1 keluarga saya dah mengamalkannya. Xpayah tunggu usia lanjut baru nak amalkan makanan tambahan ye...

Sekiranya anda memerlukan nasihat & konsultasi percuma, hubungi saya :
SMS/Call/Whatsapp: 012 - 2365414
Emel: hanna.azleen@gmail.com
FB: www.facebook.com/hana.a.amiruddin




0 comments:

Post a Comment

Blog Archive

Popular Posts

About Me

My photo

Assalamualaikum!!! 
Saya Hanna, MamaSaufee. Saya Independent Distributor Shaklee.
Sekiranya anda berminat boleh dptkan Produk Shaklee daripada saya.
Hubungi terus saya:
SMS/Whatsapp/Call : 012 - 236 5414