MAMASAUFEE PENGEDAR SAH SHAKLEE SEJAK 2012 - KEKAL AKTIF

Home » , » OMEGA GUARD PENTING UNTUK WANITA MENGANDUNG

OMEGA GUARD PENTING UNTUK WANITA MENGANDUNG

Written By Hana Azleen on Thursday, 12 December 2013 | 17:07

Assallammualaikum dan salam sejahtera.
Hye readers yang dikasihi semua...
Selamat Petang.
Petang-petang skang ni hujan, sambil-sambil buat keje jom layan makan cheesekut topping nestum sepotong dua. Yumms!



Bukan cheesekut yg saya nk bualkan. heheehehe. ada yg takut nk makan cheese ni sebab takut gemuk. ok mmg klu mkn sebanyak-banyaknya cheese mmg la buleh gemuk. klu nk kurus nak lansing, sendiri mau ingat la ye dan... jgn lupe amik Omega Guard utk pembakaran lemak dalam badan dan juga senaman!

Entry kali ni masih berkisarkan Omega Guard u ols!
Masyaallah mmg banyak sungguh kelebihan dan manfaat Omega Guard nih. selagi belum cuba mmg xpercaya. mmg xtau jadi jom lah cuba dan pasti anda akn percaya kehebatannya. :)

DHA & EPA


Kajian menunjukkan bahawa kedua-dua komponen utama asid lemak omega 3 yang paling bermanfaat adalah EPA (Eicosapentaenoic acid) dan DHA (asid docosahexaenoic). Kajian menunjukkan bahawa setiap asid lemak mempunyai manfaat yang unik. EPA penting untuk mengurangkan risiko penyakit jantung, sistem imun, dan tindak balas keradangan. DHA membantu meningkatkan kepintaran otak, mata, dan sistem saraf utama iaitu penting untuk ibu mengandung, bayi dalam kandungan dan ibu yang sedang menyusu. Ia juga amat berguna kepada kanak-kanak yang mempunyai masalah di dalam pembelajaran.


Mengapa Pengambilan Omega 3 Penting Terutamanya Semasa Mengandung?


• Omega 3 didapati penting untuk perkembangan sistem saraf otak dan awal penglihatan bayi. Kajian menunjukkan bahawa ibu mengandung didapati kesusutan omega 3 dalam badan jika pengambilan omega 3 yang kurang dalam pemakanan akibat janin menggunakan omega 3 untuk perkembangan sistem saraf otak. Omega 3 juga digunakan selepas bersalin untuk membuat susu ibu yang penting untuk perkembangan bayi. Kajian telah mengesahkan bahawa pengambilan tambahan EPA dan DHA kepada diet seorang ibu hamil mempunyai kesan positif ke atas pembangunan penglihatan dan kognitif bayi. Kajian juga telah menunjukkan bahawa penggunaan omega 3 yang lebih tinggi boleh mengurangkan risiko alergi di kalangan bayi.

• Asid lemak omega 3 mempunyai kesan positif ke atas kehamilan. Peningkatan pengambilan EPA dan DHA boleh mencegah kelahiran pramatang, mengurangkan risiko pre-eklampsia dan boleh meningkatkan berat kelahiran bayi. Kekurangan pengambilan omega 3 juga meningkatkan risiko kemurungan ibu mengandung. Ini dapat menjelaskan mengapa gangguan emosi selepas lahir mungkin menjadi lebih buruk dan mula lebih awal untuk kehamilan berikutnya.



DHA ni adalah unsur yang penting bagi perkembangan otak yg mana ia membentuk sebahagian daripada membrane sel dalam otak dan membolehkan saraf otak berfungsi dengan baik. Kadar pertumbuhan otak kanak-kanak berlaku pada seawal dalam kandungan lagi. Ia berkembang sebanyak 25% daripada berat otak dewasa kepada 90 peratus apabila kanak-kanak berusia lima tahun.

Badan bayi tidak mampu mensintesis DHA yang mencukupi berbanding orang dewasa, dan bayi perlu bergantung kepada makanan yang membekalkan sumber DHA secara langsung. Kajian daripada Perbadanan Keselamatan Pemakanan Eropah (EFSA) mengesyorkan kanak-kanak mendapatkan 100 miligram DHA setiap hari.

sebab tu lah..kalau kita mengandung..sangatlah, digalakkan mengambil DHA terutamanya pada trimester terakhir kandungan kerana pada tempoh inilah otak bayi berkembang dgn paling pesat. Pengambilan DHA oleh ibu juga haruslah diteruskan selepas kelahiran sepajang tempoh penyusuan untuk membekalkan DHA dan EPA kepada bayi melalui penyusuan.

Kebanyakan kajian yg dilakukan telah membuktikan bahawa kanak-kanak yang mana ibunya mengambil supplement yg mengandungi DHA dan EPA seperti minyak ikan akan mempunyai kelebihan dari sudut perkembangan otak seperti mudah memahami apa yg dipelajari dengan cepat.

Kanak-kanak digalakkan makan paling kurang 2 hidangan ikan setiap minggu. Namun kebanyakan ikan terdedah kepada risiko logam berat seperti merkuri. Oleh itu, pengambilan minyak ikan yang tulen dan selamat juga boleh ditambah dalam diet kanak-kanak bagi mendapatkan jumlah optimum DHA dan EPA.

Berapakah Minyak Ikan Yang Perlu Diambil Oleh Ibu Mengandung?

ISSFAL (Persatuan Antarabangsa bagi Kajian Asid Lemak dan Lipid) telah menubuhkan carta dos minimum yang berikut yang disyorkan:
• Bayi (1-18 bulan): 0-15 lbs: 32 mg / lb EPA + DHA
• Kanak-kanak (1,5-15 yrs): 15 mg / lb EPA + DHA
• Dewasa (15-115 yrs): 500 mg EPA + DHA (Dengan sekurang-kurangnya 220 mg EPA dan 220 mg DHA)
• Wanita mengandung dan menyusu: 300 mg DHA setiap hari


Kelebihan Omega Guard Shaklee mmg berbaloi..



Menarik kan Omega Guard? so, anda especially yg menyusu dan mengandung kenalah pastikan dapat cukup DHA dan EPA. mungkin kdg2 pening nak fikir kan sbb kdg2 kalau mengandung ni alahan la..xde selera la..so mgkin xdpt nk mkn ikan, kekacang dsb.


Xyah pening-pening dah...apa kata kwn2 cuba Omega Guard SHAKLEE? complete dah dlm 1 kapsul.

ha.. bukan anda je boleh makan... anak anda, ibu bapa anda, suami dan isteri anda.. sbb omega bnyk lg kegunaan lain selain utk otak :)

nak beli sbotol dgn hrga promosi pun boleh atau nk borak-borak dulu mintak pendapat or nasihat,

Terus sms|whatsapp Hana 012-236541

Jangan malu jangan segan ya!





0 comments:

Post a Comment

Popular Posts

About Me

My photo

Assalamualaikum!!! 
Saya Hanna, MamaSaufee. Saya Independent Distributor Shaklee.
Sekiranya anda berminat boleh dptkan Produk Shaklee daripada saya.
Hubungi terus saya:
SMS/Whatsapp/Call : 012 - 236 5414