MAMASAUFEE PENGEDAR SAH SHAKLEE SEJAK 2012 - KEKAL AKTIF

Home » » Kaitan Air dgn Supplemen Shaklee

Kaitan Air dgn Supplemen Shaklee

Written By Unknown on Wednesday 5 June 2013 | 12:26

Setiap orang yang mengambil supplement Shaklee (tak kira jenis apa) PASTI akan dinasihatkan minum air yang banyak, sekurang-kurangnya 3L sehari. Kenapa banyak sangat ya??

Fakta-fakta yang perlu diketahui tentang kaitan air dan supplement semulajadi Shaklee:
  1. Supplement semulajadi Shaklee membebaskan toksin dari tubuh, dan memperbaiki sel-sel yang rosak. Air amat diperlukan dalam proses ini, jika tidak anda akan mengalami keadaan yang dinamakan healing crisis.
  2. Pengambilan supplement adalah dalam bentuk concentrated iaitu kandungan yang sangat pekat. Kekurangan air akan menyebabkan darah menjadi pekat. Oleh itu perlu banyak minum air. Umpama mengacau sesudu gula dalam sebiji cawan berbanding dengan mengacau sesenduk gula dalam sebiji cawan. Satu senduk gula pasti tidak sesuai dilarutkan dalam sebiji cawan, jadi ia memerlukan bekas yang lebih besar iaitu jag.
  3. Berbeza dengan mengambil vitamin dari sumber organik semulajadi (buah-buahan asli), buah-buahan tidak memerlukan air yang banyak kerana ia sendiri sudah mengandungi air. Tahap kepekatan nutrient dalam sebiji buah jauh lebih rendah dari sebiji pil vitamin. Bayangkan sebiji pil Vita-C 500mg Sustained Released sama dengan 7 biji oren. Berapa banyak air dalam 7 biji oren tu?

Sebab itulah dinasihatkan setiap customer yang beli vitamin Shaklee dari saya hendaklah minum air masak 3 liter sehari. 

Sekiranya anda tidak mengambil sebarang supplement, dinasihatkan agar tidak meminum air dengan kadar sedemikian, kerana ia boleh mencairkan nutrient dalam tubuh.
 credit to VitaminSemulajadi

Mula-mula memang rasa susah sangat nak habiskan 3L air masak sehari. Jom cuba apply tips di bawah.






0 comments:

Post a Comment

Blog Archive

Popular Posts