MAMASAUFEE PENGEDAR SAH SHAKLEE SEJAK 2012 - KEKAL AKTIF

Home » » Anak Sihat IQ Tinggi dengan OMEGA GUARD SHAKLEE

Anak Sihat IQ Tinggi dengan OMEGA GUARD SHAKLEE

Written By Unknown on Friday 7 June 2013 | 10:39


Apa Kandungan Omega Guard? 

Omega Guard minyak ikan yang terbaik di dunia, kerana mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega 3 semulajadi iaitu antaranya EPA (Asid Eikosapentanoik) dan DHA (Asid Dokosaheksanoik). EPA berperanan untuk menyihatkan jantung dan sendi dan DHA pula penting dalam fungsi-fungsi otak. EPA dan DHA tidak dihasilkan dalam tubuh manusia, ia hanya boleh ditemui dalam ikan laut dalam.

Jika anda memerhati kebanyakkan iklan susu formula menekankan kelebihan produk tersebut yang kaya dengan DHA dan EPA. Mengapa? Ini adalah kerana DHA dan EPA membantu dalam perkembangan otak anak anda serta kesihatan retina matanya.

Menurut kajian yang dilakukan selama lebih 30 tahun oleh Dr. Bruce Holub iaitu Professor Emeritus of Nutritional Science dari University of Guelph, Canada, DHA dan EPA sangat penting untuk mengoptimakan fungsi saraf otak dan mata (menyumbang kepada tingkat keupayaan belajar dan perkembangan mental)  untuk kebolehan berfikir, melihat dan juga mendengar dengan jelas. Pengambilan DHA dan EPA  yang mencukupi juga dapat mengelak dan mengawal penyakit jantung (cardiovascular disease) dan juga penyakit-penyakit kronik yang berhubungkait dengan jantung. 

Apakah manafaat DHA dan EPA?

Wanita Mengandung

Bagi wanita yang sedang hamil, sebanyak 1500mg DHA (800mg EPA) diperlukan sehari untuk keperluan ibu dan juga bayi. Sebagaimana yang diketahui, DHA sangat penting dalam mengoptimumkan fungsi otak iaitu kebolehan untuk bertindak meningkatkan konsentrasi dan memahami sesuatu. Keupayaan retina juga menjadi lebih baik melalui penglihatan dan proses untuk mengadaptasi dan berfikir serta melihat menjadi lebih pantas.. 

Mengikut keputusan kajian yang membandingkan wanita mengandung yang mengambil sehingga 1100mg DHA (serta 800mg EPA) setiap hari dengan wanita mengandung yang mengambil cuma 100mg DHA  setiap hari , wanita yang mengambil DHA 1100mg melahirkan anak (kanak-kanak A) yang mempunyai tahap IQ iaitu kebolehan berfikir dan memahami yang lebih tinggi (mendapat markah IQ yang lebih tinggi) sehingga kanak-kanak itu berumur empat tahun berbanding kanak-kanak yang dilahirkan oleh ibu yang hanya mengambil 100mg (kanak-kanak B).  Kanak-kanak A juga mempunyai kualiti tidur yang lebih baik, immuniti yang lebih baik serta kurang risiko alergik.


Kanak-kanak

Kanak-kanak di usia awal memerlukan kesemua nutrien dalam piramid makanan untuk melengkapkan pertumbuhan dan perkembangan yang optimum. Walau bagaimanapun, pemilihan makanan yang kurang berlemak, berkolestrol dikawal sepenuhnya oleh kebanyakkan ibu bapa. Sebenarnya terdapat beberapa jenis lemak yang diperlukan oleh kanak-kanak untuk membentuk tubuh badan yang sihat dan minda yang cerdas.

Untuk mendapatkan kesihatan yang baik, anak memerlukan kandungan lemak seperti linoleik asid dan alpha - linolenik asid yang juga dikenali sebagai asid lemak perlu. Asid lemak perlu adalah sejenis lemak yang perlu diambil dari makanan. Hal ini kerana, badan manusia tidak mampu untuk menghasilkannya sendiri. Kedua-dua kandungan ini boleh di dapati daripada lemak sayuran serta produk tenusu seperti susu. Alpha - linolenik asid akan ditukarkan kepada Omega - 3 yang juga amat penting dalam membantu otak kita berfungsi secara normal. 




Mengapa ramai yang SUKAKAN OMEGA GUARD?

Dalam satu soft gel kapsul ini yang menyediakan 990 mg asid lemak omega 3 terdapat pelbagai manafaat berganda DHA dan EPA yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh kita antaranya:
1.mengurangkan risiko penyakit jantung koronari
2.membantu perkembangan otak bayi dan kanak-kanak serta meningkatkan daya memahami dan berfikir dengan baik dan berkesan
3.memberikan kesihatan retina dan mata yang optimum
4.membantu dalam pemulihan keradangan sendi, kelenguhan, kebas, lemah kaki dan tangan 5.terutamanya atas faktor usia dan selepas berpantang
6.membantu dalam pembakaran lemak, mengempiskan perut dan menurunkan berat badan
7.memberikan keperluan nutrien penting kepada ibu mengandung dan bayi dalam kandungan
8.meningkatkan sistem imun badan terutamanya dalam tindak balas alergik
9.membantu dalam sistem pencernaan tubuh manusia
10.mengawal suhu badan agar kekal pada tahap yang normal, sangat berguna kepada ibu-ibu selepas bersalin yang sering mengalami kesejukan sehingga lemah anggota badan
11.meningkatkan kualiti susu ibu dengan DHA dan EPA yang penting dalam perkembangan otak bayi dan kemahiran memahami serta proses pembelajaran bayi
12.meningkatkan tahap IQ bayi dan kanak-kanak

Justeru bagi ibu-ibu mengandung, menyusu, perokok, yang mengalami berat badan berlebihan dan semua yang mementingkan kesihatan yang optimum Omega Guard adalah terbaik untuk anda. Sayangi tubuh anda, jantung anda dan anak-anak anda dengan melengkapkan keperluan nutrien ini.


Untuk buat pesanan ataupun konsultasi percuma, sila hubungi Shaklee Independent Distributor anda atau boleh berurusan dgn saya:
SMS/Call/Whatsapp: 012-2365414
Emel: hanna.azleen@gmail.com
FB: FB HANA

0 comments:

Post a Comment

Blog Archive

Popular Posts