MAMASAUFEE PENGEDAR SAH SHAKLEE SEJAK 2012 - KEKAL AKTIF

Home » » Advanced Joint Health Shaklee: Legakan sakit sendi & lutut

Advanced Joint Health Shaklee: Legakan sakit sendi & lutut

Written By Unknown on Wednesday 3 July 2013 | 13:07


Ni nenek saya punya. ahhhaaa.... apakata kita hadiahkan org tersayang dengan supplement yang membantu kesihatan optimum berpanjangan. Supplement ni membantu mengurangkan sakit sendi terutama sakit lutut.

Penyebab Nyeri Lutut - Ngilu sendi:

1.Seiring dengan bertambahnya usia, tulang rawan yang melapisi lutut akan berubah menjadi lebih tipis.
2.Permukaan lutut akan tidak selicin dan sebaik sebelumnya sehingga bisa memicu terjadinya osteoarthritis.
3.Osteoarthritis ditandai dengan saling menggeseknya tulang satu dengan yang lain secara kasar sehingga dapat menimbulkan rasa sakit dan inflamasi atau peradangan.

Selain itu, semakin bertambahnya usia maka elasitisitas ligamen akan berkurang. Hal ini disebabkan karena perubahan kimia dalam protein yang membentuk ligamen. Oleh kerana itu, ligamen akan lebih mudah cedera dan proses penyembuhannya menjadi lebih lambat.

3 Tips Mengurangi Nyeri pada Sendi Lutut

1. Perkuat Otot-otot di Sekitar Lutut dengan Melakukan Peregangan
Lakukan stretching atau peregangan pada paha belakang, betis, dan paha depan. Merawat otot-otot ini dengan melakukan peregangan bisa mengurangi rasa sakit di lutut.

2. Konsumsi Makanan yang Kaya Kalsium
Mengonsumsi makanan yang banyak mengandung kalsium boleh membantu mengurangkan dan mencegah sakit di sendi lutut. Makanan yang kaya akan kalsium diantaranya adalah almond, kacang polong, jeruk, bayam, buncis, ikan salmon, sarden, dan produk susu seperti yoghurt dan susu.

3. Menjaga Berat Badan
Kelebihan berat badan atau obesiti telah terbukti bisa menambah ketegangan dan beban pada lutut yang akan menimbulkan rasa nyeri. Menjaga badan tetap aktif dan berolahraga setidaknya selama 20 menit, 3-5 kali dalam seminggu, serta menghindari makanan olahan dan tinggi lemak bisa meminimalkan efek negatif yang diterima oleh lutut.

Apa Faedah AJHT ni?Ianya menyokong kesihatan sendi dalam 3 cara iaitu:

1. Ekstrak Boswellia - meningkatkan keselesaan sendi. Ia menghalang pembentukanbahan kimia daripada menyerang tulang rawan. Ia juga berfungsi sebagai anti radang semulajadi. 

2. Ekstrak Jagung - Meningkatkan kesan kusyen.Membekalkan sumber glukosaminayang merupakan komponen utama membina tulang rawan dan lendir bagi melicinkan sendi.

3. Vitamin C, zinc, tembaga dan mangan - Memelihara kesihatan tisu penyambung dan memberi kekuatan dan struktur terhadap sendi.

Selain itu, AJHT juga..

Sentiasa BerkesanEkstrak Bosweillia yang mengandungi asid Boswellia AKBA pekat yang menyokong keselesaan sendi. 100% BEBAS CHONDROITIN bagi penyerapan ekstrak jagung yang lebih baik. Penyelidikan Shaklee mendapati sulfat chondroithin boleh menganggu penyerapan ekstrak jagung dan glukosamina.
Sentiasa Selamat. 100% berasaskan sayuran, bebas gluten, mudah ditelan.
Sentiasa Mesra Alam. Pembungkusan yang bebas bisfenol - A (BPA).

Selain AJHT, anda juga boleh ambil Ostematrix dan Omega Guard sebagai tambahan kepada AJHT untuk kesan yang lebih memberangsangkan.

Untuk pesanan boleh hubungi Saya terus - jangan segan silu ye.
SMS/Call/Whatsapp: 012-2365414
FB: FB HANA

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts