MAMASAUFEE PENGEDAR SAH SHAKLEE SEJAK 2012 - KEKAL AKTIF

Home » , » SUSU ILHAM PILIHAN SAUFEE

SUSU ILHAM PILIHAN SAUFEE

Written By Unknown on Thursday 17 April 2014 | 12:00

Hai semua... hai readers... hai followers...

Entri kali ni saya nk share psl Susu ILHAM. Saufee dah start minum susu ni 2minggu yang lalu dan semakin serasi. Tiada lagi Fresh Goat Milk sebab dealer pun kekurangan stok susu kambing jadinya saya mencari ikhtiar lain sebelum putus betul-betul stok susu kambing tu.


Before ni ada penah try bg susu ILHAM ni dkt Saufee die minum seteguk jer tp baru-baru ni 1 malam saya try bancuh dan bagi Saufee minum dari 4oz tinggal 2 oz... Jadi, saya terus try bekalkan susu ni di taska tanpa susu kambing dah.. Mula-mula Saufee minum sikit jer pengasuh cerita. Xpe la aslkan die minum kan. Tapi sekarang Saufee dah suka dah dgn susu ni. Kalau dkt rumah dulu punya payah nk minum susu (time dah wean off) tapi sekarang Saufee yang mintak sendiri nk susu. Tanpa lengah saya bancuhkan..


untuk info lanjut boleh klik link ni SUSU ILHAM

Pernah dulu saya blend fresh milk + kurma + badam , memang tersangat sedap. Selingan..

Susu ILHAM ni die xde la pekat sangat. Mungkin rasa yang manis macam susu ibu tu buat Saufee suka.

Mana nk dapat susu ni?
Susu ILHAM ni boleh dibeli daripada Pengedar-pengedar yang sah. Try klik dkt link dkt bawah gambar tu memang ada list pengedar. Saya beli dekat area ofis saya jer. Ada 2 pengedar tp sorang tuh jual mahal, so mesti lah beli dekat sorang lagi yang jual murah kan. Hehehee.... 

Cara bancuh macam mana?
Kalau ikut dekat kotak die tulis 1 hidangan letak 4scoop tp saya letak 3 scoop jer Saufee minum 4 oz.
Tapi malam td Saufee abis minum 4 oz tuh die mintak lagi jadi nya saya bancuh lg 4 oz... Nampak gayanya saya kena cari botol susu baru untuk Saufee yg 6-8 oz pulak. (Saufee masa minum susu ibu dulu minum sikit jer tp kerap)

Oh ye susu ILHAM ni ada 2 jenis. 
1. Peringkat umur 1-3 tahun
2. Peringkat umur 4-7 tahun (yg ni ada perisa lain)

So, bagi ibu-ibu yang tak tahu nak bagi susu apa or nk gantikan susu ibu dengan susu apa boleh lah try bagi susu ILHAM ni yang mana rumusannya terkandung:

1. Khasiat badam - Badam mengandungi 20 kali lebih banyak protein dibandingkan dengan bijirin lain

2. Khasiat kurma - Membantu mencergaskan minda dan membantu tumbesaran kanak-kanak.

3. Khasiat kismis - Kismis boleh membantu meningkatkan kecerdasan minda yang lemah dan pelupa.

4. Terapi al-Quran - Melahirkan pemikiran, perasaan, jiwa dan budi pekerti anak terpelihara. Insyallah


Feel free to comment ya..
XOXO

Hana Azleen


0 comments:

Post a Comment

Popular Posts