MAMASAUFEE PENGEDAR SAH SHAKLEE SEJAK 2012 - KEKAL AKTIF

Home » » GMO (Genetically Modified Organism) Apa itu GMO?

GMO (Genetically Modified Organism) Apa itu GMO?

Written By Unknown on Tuesday 14 January 2014 | 13:32

Assallammualaikum & hye readers!

Sekian lama menyepi kan... sorri.
Ok ENTRY saya kali ni specific on GMO.
Seringkali kita terbaca dan seringkali mendengar penerangan SID yang Superb berkenaan Non GMO
pabila menerangkan produk Shaklee khususnya. Tahu x apa tu GMO?


Apa itu GMO  (Genetically Modified Organism)
?

Kini bioteknologi memacu negara ke arah pembangunan. Bidang kejuruteraan makanan menerusi teknologi terkini mampu menghasilkan makanan ubahsuaian genetik (Genetically Modified Food) yang mempunyai ciri- ciri terbaik seperti tahan lama, sedap dan bermutu, mudah, murah serta meningkatkan pengeluaran tanaman contohnya beras perang, tomato dan cili. 



Makanan yang dihasilkan adalah sama tetapi mempunyai sifat- sifat yang berbeza yang dimasukkan dengan pelbagai gabungan gen organisma lain. Sebagai orang Islam apa yang menjadi persoalan ialah sumber genetik yang digunakan untuk menghasilkan makanan ubahsuaian tersebut dikhuatiri daripada benda-benda yang dilarang oleh syarak. GMO juga memberi kesan terhadap kesihatan manusia kerana mengandungi bendasing (allergen) yang tidak diketahui kesan buruknya.

Produk Shaklee adalah produk dijamin bebas dari GMO. Setiap supplement dijaga dan dikawal rapi dari proses penanaman hingga proses tuaian yg menjadikan Shaklee unggul di pasaran DUNIA.

Jadi, pilihan adalah ditangan anda. Kaji produk makanan kesihatan yang ingin anda ambil sebelum mengamalkannya. Juga, setia lah pada 1 jenis product supaya anda nampak KEBERKESANAN produk tersebut. 


0 comments:

Post a Comment

Popular Posts