MAMASAUFEE PENGEDAR SAH SHAKLEE SEJAK 2012 - KEKAL AKTIF

Home » , , , , , » PERBANDINGAN VITALEA SHAKLEE DENGAN OBIMIN

PERBANDINGAN VITALEA SHAKLEE DENGAN OBIMIN

Written By Unknown on Thursday 6 February 2014 | 12:00

Assallammualaikum,

Saya percaya semua wanita yang hamil dan yang pergi monthly check up akan menerima Obimin sebagai supplement semasa hamil. Apa yg saya nk cerita ni terpulang pada anda sebagai ibu yang hamil untuk memilih yang terbaik buat anak dalam kandungan. Seriusly masa 1st pregnancy saya xtahu lg pasal Shaklee dan... saya consume OBIMIN sepanjang tempoh kehamilan. Alhamdulillah tiada sebarang masalah.

Tapi utk 2nd pregnancy nanti, produk Shaklee set kehamilan sudah tentu 1 kewajiban bagi saya. Insyaallah.

## Ibu2 yang mengandung dan menyusukan anak sangat digalakkan mengamalkan pengambilan vitalea kerana kepentingan zat dan vitamin serta keperluan iron oleh si ibu dan ianya juga penting untuk tumbesaran anak.


OBIMIN = Vitamin Sintetik

Color pink memang cantik menarik tertarik
Vitamin sintetik maksudnya vitamin yang dihasilkan dari manipulasi bahan kimia yang ada ciri ciri hampir sama dengan yang terdapat dalam vitamin. walaupun formulanya sama tapi tetap tak sama dengan vitamin semulajadi. Contoh susu ibu dengan susu formula. mana lagi berkhasiat sebenarnya?


VITALEA = vitamin SEMULAJADI BEBAS PEWARNA, BEBAS PERISA DAN BEBAS PENGAWET.



VitaLea Shaklee ni adalah sejenis Multivitamin & Multimineral yang mengandungi 28 nutrients yang penting termasuk 12 jenis Vitamin dan 7 jenis galian. So sebab tu aish tak ambil obimin yang doktor bekalkan tapi beralih pada Vita Lea Shaklee yang sah sah vitamin semulajadi. lebih selamat untuk ibu dan anak. hehe.


Pernah, memang pernah masa consume Obimin dl kaler Obimin tu melekat kat jari klu tgn tgh basah. Try sekarang bg ibu hamil yang sedang consume Obimin. masa tuh xpikir pape pun sebab sume ubat dari doktor adalah yang terbaik - ketika itu lah.


Sedikit tips untuk ibu-ibu hamil, sekiranya perlukan supplemet tolong tolong tolong ambil tahu kuantiti unit setiap vitamin/nutrisi yang diperlukan dalam badan untuk anak dalam kandungan.

Bandingkan UNIT vitamin vitamin pada setiap tablet tu dengan uni RDA (Recommend Dietary Allowance) yang dicadangkan untuk ibu mengandung.


Tepuk dada tanya selera. Vita Lea lebih mengikut piawaian RDA berbanding obimin! Pilihan ditangan anda...


Dapatkan Vitalea dengan harga promo hanya Februari ini
sms|whatsapp Hana : 012-2365414
emel| hanna.azleen@gmail.com
FB | Hana Azleen Amiruddin

0 comments:

Post a Comment

Popular Posts